Komunikacja jako czynnik determinujący satysfakcję klienta w salonie kosmetycznymJana Metelska 1/, Monika Matecka 2/ 1/ Katedra i Zakład Farmakoekonomiki i Farmacji Społecznej Uniwersytetu Medycznego im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu 2/ Zakład Organizacji i Zarządzania Uniwersytetu Medycznego im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu Streszczenie Kosmetolodzy pracujący w gabinetach kosmetycznych powinni posiadać wiedzę z zakresu komunikacji interpersonalnej, gdyż odgrywa ona znaczącą rolę w budowaniu satysfakcji klienta. Integralnym elementem pracy kosmetologa jest kontakt z ludźmi, ich potrzebami i oczekiwaniami. Od prawidłowej komunikacji zależy nie tylko zadowolenie biorcy usług, ale również zadowolenie usługodawcy i powodzenie finansowe jego firmy. Nieprawidłowa komunikacja jest źródłem wielu nieporozumień w relacjach międzyludzkich. Nieporozumieniom tym można jednak zapobiegać poprzez pogłębianie wiedzy na temat zasad skutecznego porozumiewania się oraz rozwijanie i doskonalenie umiejętności nawiązywania i podtrzymywania kontaktu z klientem. Słowa kluczowe: satysfakcja, komunikacja, klient, usługi kosmetyczne |