patronat naukowy
Polskiego
Towarzystwa
Farmaceutycznego
poprzednie numery
wyszukiwanie artykułów





Copyright @ Pol J Cosmetol
 
ISSN 1731-0083
czwartek, 28.03.2024
PL EN
Strona główna |  Rada Redakcyjna |  Redakcja |  Prenumerata |  Info dla autorów |  Szkolnictwo |  Partnerzy
Pol J Cosmetol 2010, 13(1): 10-19pl,endodaj do koszyka

Komunikacja jako czynnik determinujący satysfakcję klienta w salonie kosmetycznym


Jana Metelska 1/, Monika Matecka 2/

1/ Katedra i Zakład Farmakoekonomiki i Farmacji Społecznej Uniwersytetu Medycznego im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu
2/ Zakład Organizacji i Zarządzania Uniwersytetu Medycznego im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu

Streszczenie
Kosmetolodzy pracujący w gabinetach kosmetycznych powinni posiadać wiedzę z zakresu komunikacji interpersonalnej, gdyż odgrywa ona znaczącą rolę w budowaniu satysfakcji klienta. Integralnym elementem pracy kosmetologa jest kontakt z ludźmi, ich potrzebami i oczekiwaniami. Od prawidłowej komunikacji zależy nie tylko zadowolenie biorcy usług, ale również zadowolenie usługodawcy i powodzenie finansowe jego firmy. Nieprawidłowa komunikacja jest źródłem wielu nieporozumień w relacjach międzyludzkich. Nieporozumieniom tym można jednak zapobiegać poprzez pogłębianie wiedzy na temat zasad skutecznego porozumiewania się oraz rozwijanie i doskonalenie umiejętności nawiązywania i podtrzymywania kontaktu z klientem.

Słowa kluczowe: satysfakcja, komunikacja, klient, usługi kosmetyczne