Satysfakcja klienta gabinetów kosmetycznych i SPA. cz. IEwa Sobolewska, Jacek A. Michalski, Hanna Kierasińska Wyższa Szkoła Zawodowa Kosmetyki i Pielęgnacji Zdrowia w Warszawie Streszczenie Wprowadzenie. Poczucie satysfakcji jest istotnym czynnikiem w procesie pozyskiwania i utrzymywania klientów. Badanie i monitorowanie poziomu ich satysfakcji na stałe weszło do kanonu badań marketingowych wykonywanych na zlecenie firm działających niemalże we wszystkich gałęziach gospodarki. Wskazuje luki, słabe strony oferowanych w sprzedaży produktów, usług, czy też jakości obsługi. Spełnienie oczekiwań i wymagań konsumentów przy jednoczesnym poznawaniu nieuświadomionych dotychczas ich potrzeb nie stanowi obecnie priorytetu, ale jest standardem. Cel. Celem pracy była identyfikacja czynników wpływających na satysfakcję klientów gabinetów kosmetycznych i SPA. Badanie przeprowadzono za pośrednictwem Internetu wśród grupy liczącej blisko 500 respondentów. Wyniki badania, po weryfikacji i analizie statystycznej na kilku poziomach zaawansowania, wyłoniły atrybuty, które wpływają na satysfakcję klientów korzystających z salonów kosmetycznych i SPA. Wyniki. 1. Zalecaną lokalizacją jednostki usług kosmetycznych jest ośrodek z dogodnym miejscem parkingowym w pobliżu miejsca zamieszkania grupy docelowej. Wraz z wiekiem klienta nasila się poszukiwanie usług kosmetycznych blisko zakładu fryzjerskiego. 2. Dogodną formą płatności za usługę kosmetyczną jest gotówka, przy czym mężczyźni częściej preferują formę płacenia kartą. 3. Czystość i higiena wyposażenia jednostki usług kosmetycznych jest aspektem, na który respondenci zwracają szczególną uwagą. Z wiekiem wymóg ten traci na znaczeniu. 4. Jednostka usług kosmetycznych powinna zapewniać bezpieczeństwo i intymność podczas wykonywania zabiegów. 5. Obsługa pracująca w gabinecie powinna mieć wysokie kwalifikacje. Kobiety zwracają uwagę na miłą atmosferę podczas wykonywania usług. Słowa kluczowe: satysfakcja, zadowolenie, preferencje, klient jednostki usług kosmetycznych, personel i wyposażenie gabinetu kosmetycznego |