patronat naukowy
Polskiego
Towarzystwa
Farmaceutycznego
poprzednie numery
wyszukiwanie artykułów





Copyright @ Pol J Cosmetol
 
ISSN 1731-0083
piątek, 19.04.2024
PL EN
Strona główna |  Rada Redakcyjna |  Redakcja |  Prenumerata |  Info dla autorów |  Szkolnictwo |  Partnerzy
Pol J Cosmetol 2016, 19(1): 18-22endodaj do koszyka

Charakterystyka rynku dermokosmetyków w Polsce


Paulina Malinowska

Katedra Technologii i Analizy Instrumentalnej, Wydział Towaroznawstwa, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

Streszczenie
Celem pracy jest scharakteryzowanie rynku dermokosmetyków oraz uwarunkowań jego funkcjonowania. Rynek dermokosmetyków w Polsce to jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się sektorów produktów zdrowotnych w Polsce. Na przełomie kilkunastu lat zaszły duże zmiany w postrzeganiu kosmetyków dystrybuowanych w kanale aptecznym i obecnie dermokosmetyki uznawane są przez konsumentów za bardziej bezpieczne i hipoalergiczne, niż dostępne w tradycyjnych punktach sprzedaży. Obecnie rynek dermokosmetyczny w Polsce jest zdominowany przez wielkie korporacje międzynarodowe. Największe udziały w rynku dermokosmetyków mają marka Vichy oraz La-Roche Posay. Duży wpływ na rozwój rynku dermokosmetyków mają przede wszystkim rosnące dochody społeczeństwa oraz wzrost zainteresowania dermokosmetykami, wskutek większej świadomości zdrowotnej społeczeństwa. Rynek dermokosmetyków należy do rynków bardzo intratnych, jednakże w ostatnich latach zaczyna się ekonomizować. Ilościowo nadal rośnie, ale wartościowo wzrost nie jest taki duży, dlatego że pojawia się coraz więcej marek w bardziej przystępnych cenach. Współczesna branża dermokosmetyczna cały czas żywo reaguje na zmieniające się wymagania rynku, dlatego przewiduje się również wiele zmian w kolejnych latach.

Słowa kluczowe: dermokosmetyki, rynek dermokosmetyczny, marki, udziały rynkowe