patronat naukowy
Polskiego
Towarzystwa
Farmaceutycznego
poprzednie numery
wyszukiwanie artykułów





Copyright @ Pol J Cosmetol
 
ISSN 1731-0083
piątek, 07.05.2021
PL EN
Strona główna |  Rada Redakcyjna |  Redakcja |  Prenumerata |  Info dla autorów |  Szkolnictwo |  Partnerzy
Pol J Cosmetol 2008, 11(3): 174-182pl,endodaj do koszyka

Jakość jako czynnik decydujący o powodzeniu gabinetu kosmetycznego


Jana Metelska, Kinga Rauer, Krzysztof Kus

Katedra i Zakład Farmakoekonomiki i Farmacji Społecznej Uniwersytetu Medycznego im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu

Streszczenie
Prezentowana praca ma charakter naukowo-analityczny, zawiera przemyślenia, dotyczące jakości w usługach kosmetycznych. Artykuł prezentuje badane zagadnienie opracowane na podstawie analizy polskich blogów i forów internetowych, której celem była próba odpowiedzi na pytanie, czego oczekują klientki w salonach kosmetycznych oraz co rozumieją pod pojęciem jakości usług kosmetycznych.
Po przeanalizowaniu badanego problemu wyszczególniono cztery podstawowe kryteria oceny jakości usług kosmetycznych, istotne z punktu widzenia klientek korzystających z tych świadczeń:
- obsługa (terminowa realizacja usług, uprzejmość, zrozumienie, komunikacja, miła atmosfera),
- profesjonalizm (kompetencje, doświadczenie, fachowość, dokładność, staranność),
- pewność (dyskrecja, bezpieczeństwo),
- materialne elementy (estetyka w wyglądzie i ubiorze personelu, wystrój i kolorystyka salonu/gabinetu kosmetycznego, wyposażenie i technologia).

Słowa kluczowe: jakość, usługi kosmetyczne, klient, satysfakcja