Jakość jako czynnik decydujący o powodzeniu gabinetu kosmetycznegoJana Metelska, Kinga Rauer, Krzysztof Kus Katedra i Zakład Farmakoekonomiki i Farmacji Społecznej Uniwersytetu Medycznego im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu Streszczenie Prezentowana praca ma charakter naukowo-analityczny, zawiera przemyślenia, dotyczące jakości w usługach kosmetycznych. Artykuł prezentuje badane zagadnienie opracowane na podstawie analizy polskich blogów i forów internetowych, której celem była próba odpowiedzi na pytanie, czego oczekują klientki w salonach kosmetycznych oraz co rozumieją pod pojęciem jakości usług kosmetycznych. Po przeanalizowaniu badanego problemu wyszczególniono cztery podstawowe kryteria oceny jakości usług kosmetycznych, istotne z punktu widzenia klientek korzystających z tych świadczeń: - obsługa (terminowa realizacja usług, uprzejmość, zrozumienie, komunikacja, miła atmosfera), - profesjonalizm (kompetencje, doświadczenie, fachowość, dokładność, staranność), - pewność (dyskrecja, bezpieczeństwo), - materialne elementy (estetyka w wyglądzie i ubiorze personelu, wystrój i kolorystyka salonu/gabinetu kosmetycznego, wyposażenie i technologia). Słowa kluczowe: jakość, usługi kosmetyczne, klient, satysfakcja |