Analiza spójności deklarowanych właściwości kosmetyków z ich składem według nazw INCI na przykładzie produktów z linii NIVEA SensitivePaulina Malinowska Katedra Technologii i Analizy Instrumentalnej, Wydział Towaroznawstwa, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu Streszczenie W ramach niniejszej pracy przeprowadzono analizę oświadczeń marketingowych znajdujących się na opakowaniach jednostkowych kosmetyków dla cery wrażliwej z linii NIVEA Sensitive oraz oceniono spójność deklarowanych właściwości ze składem chemicznym produktów (wg nazw INCI). Analiza wykazała, że deklaracje dotyczące grupy docelowej, działania i efektów stosowania produktów są prawidłowo dobrane do rzeczywistych potrzeb grupy docelowej, jaką są osoby z cerą wrażliwą. Na opakowaniach badanych kosmetyków nie pojawiają się opisy właściwości substancji aktywnych, w przeciwieństwie do konkurencyjnych produktów. Deklarowane przez producenta właściwości, działanie i efekty stosowania kosmetyków odnoszą się do ich całych formuł, nie pojedynczych składników w nich zawartych. Słowa kluczowe: deklaracje marketingowe, deklarowane właściwości, kosmetyki dla cery wrażliwej |